עמדות טעינה הן מכשירים (לרוב קבועים אך ישנן גם סוללות ניידות) המחוברים לרשת החשמל ומעבירים אותו לרכב החשמלי באמצעות כבל טעינה (נעשים כיום גם פיילוטים של טעינה בהשראה – ללא כבל). העמדה קוראת את מצב הרכב ובודקת את מצב הסוללה ואיזה הספק הוא צריך לקבל, וטוענת בהתאם.
טעינת רכב חשמלי שונה מתדלוק רכב דלקי בכך שניתן לטעון אותה ללא חשש וללא השגחת הבעלים בזמן חניה. כך אפשר לטעון בחניה בבית במהלך הלילה, או כשהבעלים חונה במקום אחר (לדוגמה בעבודה או בעת בילוי). למעשה ניתן להגיע ליעד, לטעון את הרכב, ולצאת כשהוא טעון. בכך נחסך חלקית הצורך לעצור על מנת "לתדלק".
ישנם שני סוגי עמדות, מהירות ורגילות, המוגדרות לפי ההספק שהן מספקות. באופן כללי, ככל שההספק גבוה יותר, כך זמן הטעינה מתקצר.
ההספק נמדד בקילו-וואט. קילו-וואט = 1000 וואט ונרשם ב-KW.
בנוסף, רכב חשמלי נטען בזמן שהוא בולם (Regenerative Breaking) בכך שהוא משחזר חלק מהאנרגיה הקינטית הנוצרת מהחיכוך בזמן בלימה, ומעביר אותה כחשמל המשולב לסוללת הרכב. למעשה, רכב חשמלי יכול להיטען כשהוא נוסע בירידה בזכות בלימות ממושכות.