ההתמודדות עם משבר האקלים היא אחד האתגרים הגדולים של זמננו וככל שהמעבר לרכב חשמלי יהיה מהיר יותר, כך הסיכוי שלנו לעצור את המשבר גדלים. העולם מתמודד עם ההתחממות הגלובלית ע"י הפסקה שריפת דלקים ומדינות רבות כבר קבעו שנת יעד לאיסור מכירת רכבי בנזין. אך גם ללא קשר למשבר האקלים, הרכב החשמלי מונע גם זיהום מקומי וחוסך את הפליטה המזהמת את האוויר שאנחנו נושמים ממנועי הבנזין (זיהום בגובה האף). בניגוד לפליטת מזהמים ממפעלים, הרכבים נמצאים לידינו כל הזמן ובגובה הרחוב, ולכן השפעתם כה גדולה על בריאותנו. הזיהום מרכבים בערים אחראי על כ90% מפליטות ה-CO2 לאטמוספירה. על פי נתוני ה-OECD בכל שנה מתים בישראל כ-1,000 בני אדם כתוצאה מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה . לכן צמצום משמעותי ברכבי בנזין יביא גם להפחתה בתחלואה ובתמותה.
שריפת הדלקים תורמת באופן ישיר להתחממות כדור הארץ והתעצמות משבר האקלים. דוח של המשרד להגנת הסביבה מיוני 2021 מצא שענף התחבורה הוא המזהם העיקרי של האוויר בישראל. לפי הדוח, ענף זה אחראי ל-38% מפליטות גזי החממה המאיצים את משבר האקלים, בעוד שפליטות מתחנות הכוח אחראיות רק לכ-30% מהפליטות.
פילוח עמוק יותר של הנתונים מגלה כי הרכבים הפרטיים והאוטובוסים אחראים לבדם לכ-1/5 מפליטות גזי החממה בישראל! על כן המעבר לרכבים חשמליים, כולל תחבורה ציבורית חשמלית, תאפשר לישראל לעמוד ביעדים הלאומיים להפחתת פליטות גזי החממה וזה לא נגמר כאן, ככל שהמעבר לרכב חשמלי יואץ, ההובלה הימית והיבשתית של נפט ומוצריו, כמו גם תחום זיקוק הדלק יצטמצמו, וכמובן שתהליך זה יביא להקטנה משמעותית בפליטות גזי החממה.